Ondernemersklankbord

Ondernemersplein

Beurzen en tentoonstellingen

Laatste update op

Deelnemen aan beurzen en tentoonstellingen in het buitenland is kansrijk: u ontmoet er nieuwe klanten en u kunt uw producten en diensten presenteren.

Lees verder

Marktonderzoek doen

Laatste update op

Door marktonderzoek te doen kijkt u hoe u zich kunt onderscheiden van de concurrent. Ook ziet u wie uw potentiële klanten zijn. Bekijk de info en tips!

Lees verder

SWOT-analyse maken

Laatste update op

Een SWOT-analyse geeft u inzicht in de kansen en bedreigingen van uw bedrijf. Ook een goede SWOT-analyse maken? Lees de info en bekijk het voorbeeld.

Lees verder

Omgevingsanalyse

Laatste update op

Wilt u weten of het verstandig is om uw bedrijf op een bepaalde plaats te vestigen? Met een omgevingsanalyse brengt u kansen en bedreigingen in kaart.

Lees verder

Leegstaand gebouw verhuren of transformeren

Laatste update op

Bent u eigenaar van een leegstaand gebouw, zoals een kantoor of school? Dan kunt u het tijdelijk verhuren. Het gebouw moet op een relatief gemakkelijke manier bewoonbaar te maken zijn. De maximale termijn voor de verhuur is 10 jaar.

Lees verder

Hoe vindt u uw klanten?

Laatste update op

U bent ingeschreven bij de KVK en staat te popelen om te beginnen. Maar de telefoon blijft stil en uw mailbox leeg. Hoe vindt u klanten?

Lees verder

Sociaal plan opstellen

Laatste update op

Als uw bedrijf reorganiseert, verhuist, onderdelen afstoot of failliet gaat, heeft dat gevolgen voor uw personeel. Moet u medewerkers ontslaan?

Lees verder

Sociaal plan opstellen

Laatste update op

Als uw bedrijf reorganiseert, verhuist, onderdelen afstoot of failliet gaat, heeft dat gevolgen voor uw personeel. Moet u medewerkers ontslaan?

Lees verder

Regels voor bedrijfscorrespondentie

Laatste update op

Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratie. Onder bedrijfscorrespondentie vallen brieven, e-mails, offertes, brochures, en uw website. Lees hier wat u op uw bedrijfscorrepondentie moet zetten.

Lees verder