Ondernemersklankbord

Marketing

Beurzen en tentoonstellingen

Laatste update op

Deelnemen aan beurzen en tentoonstellingen in het buitenland is kansrijk: u ontmoet er nieuwe klanten en u kunt uw producten en diensten presenteren.

Lees verder

Marktonderzoek doen

Laatste update op

Door marktonderzoek te doen kijkt u hoe u zich kunt onderscheiden van de concurrent. Ook ziet u wie uw potentiële klanten zijn. Bekijk de info en tips!

Lees verder

SWOT-analyse maken

Laatste update op

Een SWOT-analyse geeft u inzicht in de kansen en bedreigingen van uw bedrijf. Ook een goede SWOT-analyse maken? Lees de info en bekijk het voorbeeld.

Lees verder

Omgevingsanalyse

Laatste update op

Wilt u weten of het verstandig is om uw bedrijf op een bepaalde plaats te vestigen? Met een omgevingsanalyse brengt u kansen en bedreigingen in kaart.

Lees verder

Hoe vindt u uw klanten?

Laatste update op

U bent ingeschreven bij de KVK en staat te popelen om te beginnen. Maar de telefoon blijft stil en uw mailbox leeg. Hoe vindt u klanten?

Lees verder

Netwerken

Laatste update op

Online of offline netwerken. Het kan u klanten opleveren.

Lees verder

Social media

Laatste update op

Social media zijn ook zakelijk niet meer weg te denken. Hoe gaat u hiermee aan de slag?

Lees verder

Brancheonderzoek

Laatste update op

Hoe ontwikkelt de branche zich waarin u wilt ondernemen? Een brancheonderzoek geeft u inzicht.

Lees verder